Censorship

Censorship چیست؟

Censorship (سانسور) فرآیندی است برای ممنوعیت هر گونه رسانه یا ابزاری که می تواند توسط مقامات کنترل شود. هم در سطح دولتی و هم در نهادهای خصوصی قابل مشاهده است. Self-censorship (خودسانسوری) زمانی اتفاق می‌افتد که شخصی، مانند نویسنده یا هنرمند، در Censorship (سانسور) آثار یا گفته‌های خود شرکت کند. این برای اهداف مختلفی رخ می دهد که رایج ترین آنها عبارتند از:

  • امنیت ملی را حفظ کنیم
  • محتوای ناپسند را تنظیم کنید
  • از پورنوگرافی کودکان خودداری کنید
  • از استفاده از زبان توهین آمیز خودداری کنید
  • از کودکان یا سایر جمعیت های محروم محافظت کنید
  • نظرات سیاسی یا مذهبی را تشویق یا محدود کنید
  • کمک به جلوگیری از برده داری

به طور کلی، Censorship می تواند بر هر شکلی از رسانه ها از جمله نمایش ها و آثار هنری، مطبوعات، تلویزیون و اینترنت اعمال شود.

کل مفهوم تمرکززدایی که ارزهای رمزپایه به این جهان آورده اند نوعی مقاومت در برابر سانسور مالی است که در آن دولت های جهان و نهادهای قدرتمند جریان پول را کنترل می کنند.

یکی از ارزش های کلیدی بیت کوین (BTC) انعطاف پذیری آن در برابر Censorship است. طبق این مفهوم، هیچ کشور یا دولت، شرکت و سرویس شخص ثالثی بر افرادی که معامله می‌کنند یا پول خود را در شبکه بلاک چین نگه می‌دارند، کنترل ندارند. مقاومت در برابر Censorship تضمین می‌کند که قوانین شبکه از قبل تنظیم شده‌اند و نمی‌توان آن‌ها را به صورت گذشته‌ تغییر داد تا با هدف خاصی مطابقت داشته باشد.

به دلیل مقاومت در برابر Censorship ، بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال در بسیاری از زمینه‌ها با ممنوعیت کامل مواجه شده‌اند. بزرگترین مثال سرکوب ارزهای دیجیتال توسط چین است که در ماه مه 2021 بازارهای رمزنگاری را از بین برد. چین عملیات mining کریپتو را در کشورش به دلایلی مانند فقدان ارزش پشتیبانی واقعی و دستکاری آسان‌تر که می‌تواند در ارزهای رمزنگاری شده رخ دهد، ممنوع کرد و منجر به زیان هنگفتی برای سرمایه‌گذاران کریپتو شد. این ممنوعیت تأثیر زیادی داشت زیرا بیت کوین از بالاترین قیمت خود در حدود 65000 دلار به حدود 28000 دلار سقوط کرد. با این حال، بازار در ماه‌های بعد صعودی شد و در آگوست 2021 بیت کوین بار دیگر از 50000 دلار گذشت.

یکی دیگر از نمونه های عالی Censorship در دنیای فناوری Google خواهد بود. این غول فناوری استفاده از «بیت کوین» و سایر کلمات کلیدی ارزهای دیجیتال را برای استفاده در تبلیغاتی که بر روی پلتفرم خود اجرا می شود، ممنوع کرد. با این حال، در رویدادهای اخیر، Google اکنون به چندین ارائه‌دهنده خدمات رمزنگاری در ایالات متحده اجازه می‌دهد تا تبلیغات خود را با مجموعه‌ای از محدودیت‌ها اجرا کنند، که این نیز نوعی Censorship است. حتی در حال حاضر، Google هیچ گونه تبلیغاتی را در پلتفرم خود که مربوط به پروتکل های معاملاتی DeFi و عرضه اولیه coin (ICO) باشد، مجاز نمی داند.

همچنین شایان ذکر است که در حالی که Google به برنامه‌های رمزنگاری مانند Binance، STEX، CoinMarketCap و دیگران در فروشگاه Google Play اجازه می‌دهد، اما همچنان به ممنوعیت برنامه‌های استخراج و تجارت کریپتو که «استانداردهای» آن را برآورده نمی‌کنند، ادامه می‌دهد.

آینده ارزهای دیجیتال تحت تأثیر Censorship اعمال شده توسط نهادهای نظارتی و نهادهای خصوصی قرار نمی گیرد، زیرا کل این مفهوم ایده مقاومت در برابر سانسور را ترویج می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا