منتخب سردبیر

میکسر بیت کوین چیست و چرا صرافی ها آنها را ممنوع می کنند؟

ردیابی معاملات بیت کوین آسان است ، مگر در مواردی که فرستنده با استفاده از میکسر ارتباط بین آدرس رمزنگاری آنها و هویت واقعی را مخدوش کند.

میکسر بیت کوین چیست و چرا صرافی ها آنها را ممنوع می کنند؟

یکی از جذابیت های اصلی ارز رمزنگاری شده این حکایت است که امکان استفاده به صورت ناشناس را برای فرستنده یا گیرنده را فراهم می کند ، اما این یک تصور غلط رایج در این بخش است.

در حقیقت ، بیت کوین (BTC) و بسیاری از ارزهای رمزپایه دیگر به راحتی قابل ردیابی هستند.

اثبات این واقعیت در اوایل هفته جاری بود که در 27 آوریل ، مقامات ایالات متحده مغز متفکر Bitcoin Fog را که یک سرویس اختلاط BTC مستقر در darknet است ، دستگیر کردند.مقامات پس از تجزیه و تحلیل ده سال داده های بلاکچین ، قادر به دستگیری اپراتور بودند.

نیازی نیست که یک متخصص پزشکی قانونی باشید تا بدانید که هر معامله ای به آدرسهای بلاکچین بستگی دارد و آنها برای همیشه در آنجا می مانند.در حالی که سازمان های دولتی نمی توانند آدرس IP یا داده های شخصی را از آدرس تعیین کنند ، اما این سکه ها معمولاً برای محصولات یا پرداخت خدمات مورد استفاده قرار می گیرند.این دنباله ای است که به فرستنده و گیرنده بازمی گردد.

در مورد Bitcoin Fog ، مجری قانون توانست هزینه های میزبانی سرور را که با استفاده از ارز دیجیتال پرداخت می شود ، شناسایی کند.سرویس های مخلوط سازی بیت کوین مانند Bitcoin Fog به کاربران امکان می دهد سکه های خود را با سایر کاربران مخلوط کنند و این امر تشخیص آدرس مقصد را تقریباً غیرممکن می کند.این روابط بین ورودی ها و آدرس های خروجی را مبهم می کند و سطح بهتری از حریم خصوصی را فراهم می کند.

میکسر بیت کوین

نمونه ای از معامله اختلاط. منبع: TarushTech-Medium

خدمات میکسر در طیف گسترده ای از روش ها ، از جمله راه حل های کاملاً متمرکز در صورت نیاز به اعتماد ، به میکسرهای Coinjoin ارائه می شود ، که به گروه زیادی از کاربران بستگی دارند تا به طور خودکار همکاری کنند و همزمان کار کنند.حتی امکان معامله در مبادلات غیرمتمرکز (DEX) وجود دارد تا عملا ردیابی احتمالی را از بین ببرد.

میکسرها چند خطر دارند

میکسرهای متمرکز مشکل آشکار تنها یک نقطه خرابی را ارائه می دهند.حتی اگر کسی که از آدرسهای چندرسانه ای استفاده می کند و اعتماد دارد ،اگر این سرویس بخواهد داده های خود را به اشتراک بگذارد یا نقض شده باشد ، کاربران آنها حریم خصوصی خود را از دست می دهند.

CoinJoin با ترکیب ورودی چندین کاربر در یک تراکنش ، این مشکل را حل کرد.این سرویس سپس این سکه ها را می گیرد ، آنها را به صورت معامله در می آورد و هر شرکت کننده را قبل از پخش به شبکه امضا می کند.این معاملات سپس در یکی ادغام می شوند و هر کاربر در ازای آن مقدار اصلی را دریافت می کند.با این حال ، هیچ کس نمی تواند منشا آن سکه ها را ببیند ،حتی نهادی که معامله را ادغام می کند.

اگرچه CoinJoin دقیقاً غیرقابل ردیابی نیست ، اما انکار پذیری قابل قبولی را فراهم می کند ، زیرا هیچ کس نمی تواند به این موضوع اشاره کند که کدام موجودیت مالک هر خروجی است.هرچه تعداد شرکت کنندگان بیشتر باشد ، درجه انکار پذیری نیز بالاتر خواهد بود.

میکسر بیت کوین.0

Wasabi Wallet CoinJoin ضبط صفحه عملکرد. منبع: WasabiWallet

برخی از کاربران رمز ارز نیز برای ارسال رمز به کیف پول خود نیاز به ناشناس بودن دارند ، و کیف پول Wasabi مدت زیادی است که برای ویژگی های تعبیه شده CoinJoin استفاده می شود.در حالی که زیرساخت های آن از نظر فنی متمرکز است ، اما طراحی آن اطمینان می دهد که اپراتورها نمی توانند کاربران را از نام خود حذف کنند یا وجوه سرقت کنند.در حال حاضر ، کیف پول Wasabi فقط برای راه حل های دسک تاپ در دسترس است ، بنابراین همانطور که در مورد ارزهای رمزنگاری شده اتفاق می افتد ، از کلون ها بر حذر باشید!

سرویس مشابهی توسط کیف پول Samourai ارائه می شود که سرویس اختلاط Chaumian CoinJoin به نام Whirlpool را نیز ارائه می دهد.برای دستیابی به یک راه حل کاملاً محرمانه ، کاربران باید کیف پول Samourai را به اشکال کامل Bitcoin خود متصل کنند.با این وجود نسخه دسک تاپ و موبایل را ارائه می دهد.

حتی اگر این خدمات اختلاط در بیشتر حوزه های قضایی غیرقانونی نباشد ، برخی از مبادلات و خدمات ممکن است از کاربران مرتبط با آدرس های مرتبط با فعالیت های اختلاط سکه خودداری کنند.

همانطور که افراد بیشتری به اهمیت دستیابی به درجه ای از حریم خصوصی برای محافظت از خود پی می برند ، مشوق های کمتری شرکت ها مجبور می شوند مشتریان خود را از استفاده از میکسر منع کنند.

نوشته های مشابه

0 0 رای
رتبه مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 نظرات
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را به اشتراک بگذاریدx