Astroturfing
Astroturfing چیست؟
این رویه بحث برانگیز شامل تلاش برای دستیابی به اعتبار و اصالت از طریق ایجاد پیام های بازاریابی و روابط عمومی به نظر می رسد که به طور طبیعی در یک جامعه مردمی رخ می دهند.
Astroturfing به عنوان یک تکنیک مورد علاقه گروه های سیاسی و مشاغل خصوصی سابقه طولانی دارد. یک مثال قابل توجه شامل تاسیس گروه لابی جعلی National Smokers Alliance توسط صنعت دخانیات است.
با گسترش اینترنت، استفاده از Astroturfing بسیار بیشتر شد. اکنون، تقریباً هر سازمانی میتواند به راحتی یک شبکه بزرگ از هویتهای جعلی آنلاین ایجاد کند و میتوان آنها را هدایت کرد تا هر محتوایی را که سازمان دیکته میکند ارسال کند. نرمافزار پیشرفته ” persona management/ مدیریت شخصیت” میتواند هر یک از این هویتها را با آدرس IP خاص خود و تاریخچه آنلاین مختلط تجهیز کند. آگاهی از Astroturfing در حال حاضر گسترده است و خطرات شهرت مرتبط با این عمل زیاد است. بسیاری از حوزههای قضایی برای سرکوب آن قوانینی وضع کردهاند و اکنون، چندین کشور از وبلاگنویسان، کاربران رسانههای اجتماعی و اینفلوئنسرها میخواهند تا محتوای حمایتشده را با یک برچسب #ad علامتگذاری کنند. این تکنیک به طور منظم برای ایجاد علاقه به ICO ها استفاده می شود و تلگرام و Discord در میان کانال های مورد علاقه هستند. تصور میشود که در حال حاضر دهها شرکت بازاریابی تقریباً به طور کامل به اجرای کمپینهای Astroturfing اختصاص داده شدهاند که بهطور خاص برای صنعت crypto طراحی شدهاند. نشانههای رایج فعالیتهای Astroturfing شامل رشد بسیار سریع عضویت در تلگرام و انجمن Discord است. همچنین چندین ابزار وجود دارد که به کاربران امکان می دهد صحت پروفایل ها را در توییتر و سایر شبکه های اجتماعی “بررسی” کنند.