اخباراخبار بیت کویناخبار جهان

بیت کوین به عنوان ارز ملی السالوادور باید متوقف شود/

صندوق بین المللی پول با نام اختصاری IMF در پی ضرر مالی السالوادور به جهت سرمایه گذاری بر روی بیت کوین خواستار توقف استفاده از این دارایی به عنوان ارز ملی السالوادور شد.

این سازمان دلیل این درخواست خود را خطرت بزرگ و مهم برای اقتصاد کشور السالوادرو اعلام کرد. و اعلام داشت که بیت کوین به عنوان یک دارایی با نوسانات بالا میتواند ضرر های بالایی را به این کشور و اقتصاد آن وارد کند.دارایی ها و خزانه یک کشور را یک شبه از بین ببرد. و آن را تبدیل به یک کشور ورشکسته کند.

در ادامه هیات مدیره صندوق بین المللی پول تلاش کرد خطرات این دارایی را در چهار عنوان مهم یعنی ثبات مالی، یک پارچگی مالی، حمایت از حقوق افراد مصرف کننده دارایی و در نهایت خطر بدهی های مالی را گوشزد کند.

از این رو این سازمان تلاش میکند. تا با محدود کردن کارکرد دارایی بیت کوین خواستار توقف این دارایی به جهت استفاده از آن به عنوان ارز ملی السالوادور شد. در ادامه عده از مدیران از بابت خطرات صدور اوراق قرضه با پشتوانه بیت‌کوین ابراز نگرانی کردند.

در ادامه

با این حال با توجه به نکات ارائه شده از خطرات و معایت بیت کوین به عنوان ارز رسمی کشور چیزی که دور از انتظار است. تغییر رویه السالوادور است. این کشور از محدود کشور هایی است. که با پذیرش آن به عنوان دارایی رسمی در اوایل سپتامبر سال میلای گذشته تلاش کرد تا خود را به عنوان اولین حامی بیت کوین معرفی کند.

نجیب ابوکیله به عنوان رئیس جمهور این کشور با خرید مکرر بیت کوین تلاش کرد. تا خود حاصل از این سرمایه گذاری را صرف امور خیریه و ساخت مدرسه و بیمارستان و… کند.

پس از گذشت مدتی با نوسانات بیت کوین این دارایی در وضعیت نزولی قرار گرفت. و ارزش خود را از دست داد. با این که رئیس جمهور نسبت به ارزش این دارایی خوش بین بود مجددا تلاش کرد با خرید این دارایی به سوددهی دست پیدا کند. اما بیت کوین مجددا سقوط کرد و این کشور ضرر قابل ملاحظه ای را تجربه کرد.

منبع: aa.com.tr

مطالب بیشتر:


معاملات استیبل کوین ها رو به افزایش است
دوج کوین مجددا به جمع 10 ارز برتر جدول رده بندی کریپتوکارنسی برگشت
مدیرعامل شرکت Galaxy Digital با پیتر شیف بر سر ریزش بیت کوین شرط بستند

نوشته های مشابه

5 1 رای
رتبه مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 نظرات
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را به اشتراک بگذاریدx