اخباراخبار بیت کوین

تخفیف GBTC چالشی منحصر به فرد برای مقیاس Grayscale و سرمایه گذاران است.

Grayscale Bitcoin Trust در مقایسه با BTC به تجارت خود با تخفیف ادامه می دهد ، وضعیتی که چالش منحصر به فردی برای Grayscale و سرمایه گذاران محسوب می شود.

تخفیف GBTC چالشی منحصر به فرد برای مقیاس Grayscale و سرمایه گذاران است.

از سال 2013 صندوق اعتماد بیت کوین Grayscale (GBTC) سرمایه گذاران خود را در معرض بیت کوین (BTC) از طریق یک ابزار خصوصی نقل عمومی قرار داده است. با این حال ، قابلیت تبدیل و نقدینگی اعتماد بسیار زیاد با صندوق تجارت معاملات (ETF) متفاوت است.

نوشته های مشابه

اعتماد به عنوان شرکت ها ساخته شده است ،حداقل در فرم نظارتی ، و “صندوق های بسته” هستند که در ابتدا فقط می توانند به سرمایه گذاران معتبر فروخته شوند. این بدان معناست که تعداد سهام موجود محدود است و معامله گران خرده فروشی فقط از طریق بازارهای ثانویه می توانند به آنها دسترسی داشته باشند. بعلاوه ، یک سهم GBTC برای موقعیت BTC اساسی قابل استفاده نیست.

از نظر تاریخی ، GBTC بیشتر از BTC معادل این صندوق معامله می کرد که ناشی از تقاضای بیش از حد جمعیت خرده فروشی بود. روال معمول مشتریان نهادی این بود که سهام را مستقیماً از Grayscale به صورت معادل خریداری کنند و پس از شش ماه قفل سهام با سود به فروش برسانند.

در بیشتر سال 2020 ، سهام GBTC با حق بیمه ارزش خالص دارایی خود (NAV) معامله شد که از 5 تا 40 درصد متغیر بود. با این حال ، این وضعیت در مارس 2021 به شدت تغییر کرد. تأیید دو ETF بیت کوین در کانادا به شدت به خاموش کردن حق بیمه GBTC کمک کرد.

وجوه ETF در مقایسه با اعتبارات کم خطرتر و ارزان ترند.علاوه بر این ، هیچ دوره توقیف و قفل وجود ندارد و سرمایه گذاران خرده فروشی می توانند دسترسی مستقیم به خرید سهام در حد معادل را بدست آورند.بنابراین ؛ ظهور یک وسیله نقلیه سرمایه گذاری بهتر بیت کوین بسیاری از جذابیت هایی را که یکبار GBTC داشت ، تصرف کرد.

آیا DCG می تواند GBTC را ذخیره کند؟

تخفیف GBTC

حق بیمه GBTC در مقیاس Grayscale در مقابل ارزش خالص دارایی. منبع: Ycharts

در اواخر ماه فوریه ، حق بیمه GBTC وارد زمین های نامطلوب شد و دارندگان با ناامیدی شروع به تلنگر کردن موقعیت های خود کردند تا از گیر نکردن در یک ابزار گران قیمت و غیر قابل بازخرید جلوگیری کنند. با وجود اینکه قیمت BTC در اواسط ماه مارس به بالاترین حد خود رسید ، وضعیت با 18 درصد تخفیف بدتر شد.

در تاریخ 10 مارس ، گروه ارز دیجیتال (DCG) ، شرکت مادر سرمایه گذاری Grayscale ، از برنامه خرید حداکثر 250 میلیون دلار از سهام برجسته GBTC خبر داد. اگرچه این مجتمع دلیل اصلی این اقدام را مشخص نکرد ، اما قطعاً تخفیف بیش از حد شهرت آنها را تحت فشار قرار داده بود.

با بدتر شدن اوضاع ، DCG نقشه راهی را برای تبدیل صندوق های اعتماد خود به ETF ایالات متحده اعلام کرد ، اگرچه هیچ تضمین یا ضرب الاجل خاصی اعلام نشده است.

در تاریخ 3 مه ، این شرکت اعلام کرد که تا آوریل 193.5 میلیون دلار سهام GBTC خریداری کرده است. علاوه بر این ، DCG پتانسیل خرید مجدد سهام GBTC خود را به 750 میلیون دلار افزایش داد.

 

نوشته های مشابه

0 0 رای
رتبه مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 نظرات
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را به اشتراک بگذاریدx