اخباراخبار ایرانمنتخب سردبیر

ایران در تلاش است ارزهای رمزپایه خارجی استخراج شده را برای پرداخت ممنوع کند.

اجرای این ممنوعیت دشوار ممکن است در واقع بخشی از یک استراتژی بزرگتر برای جلوگیری از تحریم باشد.

ایران در تلاش است ارزهای رمزپایه خارجی استخراج شده را برای پرداخت ممنوع کند.

در تلاش گسترده تر برای دور زدن اثرات تحریم ها ، ایران ممکن است یکی از اولین مصادیق حمایت از ارز دیجیتال را دنبال کند.

نوشته های مشابه

براساس یک توییت از رسانه خبری ایران اینترنشنال ، بانک مرکزی ایران روز چهارشنبه با صدور حکمی از سوی هیئت وزیران مبنی بر این که ارزهای دیجیتال معامله شده در کشور باید استخراج شده یا در آنجا “اextracted” شوند ،منع مبادله دارایی های دیجیتال استخراج شده در خارج از کشور.

در حالی که بسیاری از ناظران اشاره کرده اند که اجرای آن تقریباً غیرممکن است ، وکیل و مشاور بلاکچین فاطمه فنی زاده خاطرنشان کرد که این ممنوعیت ممکن است در درجه اول متوجه بانک ها و نهادهای ارزی باشد که از رمزنگاری برای پرداخت واردات استفاده می کنند:

من فکر نمی کنم در سطح فردی اجرا شود. سیستم عامل های مبادله اساساً نمی توانند کار کنند.اما به جای ممنوعیت عمومی ،من فکر نمی کنم در سطح فردی اجرا شود. سیستم عامل های مبادله اساساً نمی توانند کار کنند. اما به جای ممنوعیت عمومی، به بانک ها و دفاتر فارکس اجازه می دهد تا از رمزنگاری ایرانی برای نقل و انتقالات بین المللی استفاده کنند.ایران به شبکه SWIFT متصل نیست …
— Meh (@Fatalmeh) May 6, 2021

در اواخر آوریل ، بانک مرکزی ایران مقرراتی را تصویب کرد که به بانکها و سایر موسسات مالی اجازه می دهد تا برای هزینه واردات رمزگذاری کنند.تحت این چارچوب ، موسسات می توانند از رمزنگاری عملیات استخراج با مجوز دولتی برای خرید استفاده کنند.به نظر می رسد این آیین نامه جدید اطمینان از این دارد که فقط رمزنگاری استخراج شده از مزارع مورد تأیید برای واردات مورد استفاده قرار می گیرد.

از سال 2019 ، نهادهای نظارتی بیش از هزار مجوز برای تأسیسات استخراج رمزنگاری ، از جمله یک مزرعه 6000 دکل تحت کنترل ترکیه صادر کرده اند.

قوانین جدید ممکن است بخشی از استراتژی تحریم های گسترده تری باشد که سالهاست در دست تدوین است.موسسه تحقیقات ایرانی مرکز تحقیقات مجلس از سال گذشته خواستار استفاده از ارز رمزنگاری شده برای دور زدن تحریم های فلج کننده اقتصادی شده است ، جایی که آنها در یک گزارش نوشتند که دارایی های دیجیتال می توانند برای تجارت بین المللی استفاده کنند:

“به گفته کارشناسان ، یکی از راه های جلوگیری از اثرات سوء تحریم های ناعادلانه ، استفاده از ارزهای رمزپایه برای تجارت خارجی است.”

با وجود این تلاش های جدید در ایجاد خط لوله پرداخت های وارداتی رمزنگاری شده توسط دولت ، روابط ایران با دارایی های دیجیتال در طی چند ماه گذشته گاهی سخت بوده است.در ماه ژانویه ، مسئولان علت قطع گسترده برق را تأسیسات غیرقانونی استخراج رمزنگاری ها دانستند ؛ اگرچه کارشناسان اظهار داشتند زیرساختهای فرسوده مدتهاست نادیده گرفته می شوند.

نوشته های مشابه

0 0 رای
رتبه مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 نظرات
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را به اشتراک بگذاریدx