Augmented Reality (AR)

Augmented Reality (AR) چیست؟

Augmented Reality (AR) به طور کلی سیستمی است که دنیای واقعی و مجازی را ترکیب می کند و امکان تعامل در زمان واقعی و ثبت دقیق سه بعدی اقلام/اشیاء مجازی و واقعی را می دهد. این با واقعیت مجازی متفاوت است زیرا با بهبود یا تغییر نحوه برقراری ارتباط با آنها به جای جایگزینی محیط دنیای واقعی با محیط مجازی/دیجیتال، بر تجربه مردم دنیا تأثیر می گذارد.

Augmented Reality (AR) جایگاه قابل توجهی در دنیای بلاک چین دارد. یک مثال عالی برای نقل قول در اینجا، رابطه بین AR و NFT است.

Non-fungible tokens یا NFT ها شکلی از دارایی های دیجیتال مبتنی بر بلاک چین هستند. NFTها، بر خلاف سایر ارزهای مجازی، در نوع خود بی نظیر هستند و نمی توان آنها را تکرار کرد یا با ارزهای دیگر با ارزش برابر معامله کرد (از این رو “Non-fungible (غیرقابل تعویض)” نامیده می شود). NFT ها از این جنبه مشابه کارت های Pokemon یا coin های منحصر به فرد تولید شده هستند.

NFT ها می توانند هر آیتم دیجیتالی مانند موسیقی، فیلم، عکس یا حتی توییت باشند.

NFT‌های Augmented Reality (AR) شامل اجزا و سیگنال‌های AR هستند، مانند ظرفیت تجسم آیتم‌های دیجیتال در محیط اطراف یا روی صورت/بدن شما، در حالی که NFT‌های معمولی صرفاً تصویری از آثار هنری یا لحظاتی در زمان هستند (مانند عکس یا فیلم). NFT های سه بعدی آیتم های دیجیتالی هستند که ممکن است از طریق واقعیت افزوده یا فناوری های دیگر مشاهده شوند.

به بیان دیگر، NFT های Augmented Reality (AR) و NFT های سه بعدی، تجربیات واقعیت مجازی هستند که می توانند از طریق وب سایت ها یا برنامه های دارای AR به اشتراک گذاشته شوند.

هنرمندان (هنرمندان تجسمی، هنرمندان دیجیتال، نوازندگان، سازندگان ویدیو، و غیره)، حراج کاران و بازرگانان ممکن است همگی از NFT های واقعیت افزوده و NFT های سه بعدی بهره ببرند زیرا می توانند جریان های درآمد جدیدی تولید کنند.

Art NFT همچنین نیاز به واسطه ها را با اجازه دادن به هنرمندان در تعامل مستقیم با مخاطبان خود از بین می برد. علاوه بر این، بر خلاف کالاهای آنالوگ، کلکسیون های دیجیتال نرم افزار هستند، این واقعیت نشان می دهد که وقتی یک NFT دوباره فروخته می شود، توسعه دهنده اصلی ممکن است حق امتیاز دریافت کند.

از طرف دیگر، توسعه یک NFT AR یا یک NFT سه بعدی کمی دشوار است زیرا به یکپارچه سازی سیگنال های بصری نیاز دارد که شی دیجیتال را قادر می سازد در محیط واقعی ظاهر شود. از سوی دیگر، NFT های Augmented Reality (AR) پتانسیل سودآوری بیشتری را دارند. در بازاری که NFT‌ های معمولی به سرعت بیش از حد اشباع می‌شوند، NFT‌هایی که به کاربران اجازه می‌دهند در تجربیات همهجانبه‌ای که می‌تواند با دیگران به اشتراک گذاشته شود، راهی تضمین‌شده برای متمایز شدن از جمعیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا