اخباراخبار جهاناخبار قانون گذاری

ارز دیجیتال ملی جامائیکا در مرحله آزمایش نهایی است و به زودی عرضه میشود

جامائیکا به عنوان یکی از کشور هایی که به دنبال ارائه ارز دیجیتال ملی خود بود تلاش کرد. تا از این طریق مسیری برای فعالیت مردم خود و حضور در جامعه مالی دیجیتال فراهم کند. بانک مرکزی جامائیکا (BOJ) اخیرا در عنوانی اعلام کرد. که توسعه ارز ملی جامائیکا تمام و هم اکنون در مراحل آزمایشات نهایی است.

بر اساس گزارش هایی که از کوین دسک منتشر شد. آزمایش های این دارایی قریب به 8 ماه تعویق داشت. و در خصوص دلایل آن اطلاعاتی در دسترس نیست.

اما هم اکنون این پروژه تکمیل و آماده ارائه به جامعه مالی دیجیتال است. این آزمایش ها در ماه می سال میلادی جاری آغاز شد و در تاریخ 31 دسامبر طرح تست این دارایی به اتمام رسید. و قرار است که در سه ماه نخست سال میلادی 2022 در دسترس قرار گیرد.

علاوه بر آن توسعه والت دیجیتال این دارایی نیز با مشارکت گروه تهیه و توسعه eCurrency Mint واقع درایرلند با تمرکز بر روی پروزه سند باکس برای ارائه در بازه زمانی مشخص آمادگی خود را اعلام کرده است.

آزمایش های اولیه ارز ملی جامائیکا


گروه توسعه ارز دجیتال ملی این کشور تلاش کرد در حالت تست و آزمایش ابتدا به اندازه 230 میلیون دلار جائیکا یعنی به اندازه تقریبی 1.5 میلیود دلار را به صورت آزمایشی در والت دیجیتال انتقال دادند. در نخستین صدور این دارایی بانک مرکزی جامائیکا مشارکت فعال نشان داد.

در ادامه بانک مرکزی جامائیکا برای دست یابی به نتایج درست حاصل از تست و آزمایش ارز دیجیتال جامائیکا 57 کاربر این دارایی را از توسط 37 حساب مشخص برای تبادل این ارز در نظر گرفت. که به صورت شخص به شخص ارسال و تایید شود. این 57 کاربر و 37 حساب عنوان شده در قالب تراکنش های خرد در زمینه پوشاک و مایهتاج ابتدایی بود.

در ادامه توسعه دهندگان تلاش میکنند تا با توسعه این بستر تعداد مشتریان و کاربران و به طبع تراکنش های خرد و کلان را افزایش دهند. تا در نهایت این دارایی برای رفع نیاز های کاربران در دسترس عوام قرار گیرد.

منبع: Coindesk

مطالب بیشتر:


کشورهای توسعه دهنده ارز دیجیتال ملی/ نگاهی به مواضع آنها
رییس بانک مرکزی: چیزی تا معرفی ارز دیجیتال ملی باقی نمانده است
چین یوان دیجیتال را در صنعت بیمه و صندوق سرمایه گذاری آزمایش میکند
ارز دیجیتال ملی چیست و چه تفاوتی با پول فیات دارند؟/تجزیه و تحلیل

نوشته های مشابه

0 0 رای
رتبه مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 نظرات
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را به اشتراک بگذاریدx