Auction

Auction به چه معناست؟

Auction ها رویدادهای زنده ای هستند که در آنها از مکانیزم مناقصه برای به دست آوردن چیزهای مختلف از عتیقه جات گرفته تا املاک استفاده می شود. Auctioneer (فردی که مسئولیت رهبری و هدایت فرآیند مناقصه را بر عهده دارد) زمانی که یک کالا (فیزیکی یا دیجیتالی) برای اولین بار در Auction (حراج) نمایش داده می شود، پیشنهاد افتتاحیه را برای جمعیت ارائه می کند.

هنگامی که فرآیند مناقصه آغاز می شود، طرف های علاقه مند برای بالاترین قیمت پیشنهادی با یکدیگر رقابت می کنند تا زمانی که هیچ کس مشتاق ادامه بیشتر نباشد. بالاترین قیمت پیشنهادی، پس از پرداخت هزینه آن، به محض اینکه مزایده‌گزار آخرین پیشنهاد را تأیید کرد، مالکیت دارایی را ادعا می‌کند.

در هر Auction (حراجی) ، معمولاً تعداد زیادی از مناقصه‌گران بالقوه ترجیح داده می‌شوند، زیرا این احتمال افزایش پیشنهادات به سطوح بالاتر برای فروش موفق را افزایش می‌دهد.

Auction ها در طول زمان تغییر کرده اند، اما مفاهیم اساسی ثابت مانده اند. این رویه می‌تواند با یک جلسه پیش‌نمایش شروع شود، که در طی آن خریداران بالقوه می‌توانند کالاهایی را که بیشتر آنها را جذب می‌کنند ارزیابی کنند. برای شرکت در حراج، معمولاً یک سیستم ثبت رسمی وجود دارد. برای هر داوطلب زمانی که با یک شناسه منحصربفرد ثبت‌نام می‌کند، کارت مناقصه صادر می‌شود.

در حالی که بیشتر حراج ها به صورت صعودی انجام می شوند، حراج های هلندی به اصطلاح به ترتیب معکوس انجام می شوند. آنها با یک برچسب قیمت سنگین شروع می شوند و به تدریج کاهش می یابند، تا زمانی که شخصی پیشنهاد Auction (حراج) را تایید می کند و معامله تکمیل می شود. در برخی شرایط، حراج (Auction) با قیمت محدودی از پیش تعیین شده همراه است، که کمترین مقداری است که کالا یا خدمات می تواند به آن فروخته شود. این محدودیت قیمت به عنوان قیمت رزرو یا رزرو نیز شناخته می شود.

همانطور که توسط پلتفرم‌های مناقصه آنلاین مشاهده می‌شود، پیشرفت‌های تکنولوژیکی به گسترش محیط مزایده کمک کرده است. این وب سایت ها فروش و تجارت را آسان تر می کنند. کاربران ممکن است تصاویری از اقلام خود ارسال کنند در حالی که دیگران می توانند برای دریافت محصول برای آنها پیشنهاد قیمت بگذارند. هنگامی که دوره زمانی برای کالای موجود در حراج (Auction) منقضی می شود، با پیشنهاد دهنده برتر تماس گرفته می شود، درست مانند یک حراج زنده سنتی، بنابراین آنها ممکن است ترتیبات پرداخت و ارسال را به پایان برسانند.

ارزهای رمزنگاری شده، در میان سایر موارد، ممکن است در یک Auction فروخته شوند. حراج های بیت کوین بسیار محبوب هستند زیرا این ارز دیجیتال در چنین رویدادهایی با قیمت کمتری نسبت به بازار فروخته می شود. این دارایی ها معمولاً توسط مجرمان در جریان پرونده های فدرال، مدنی و اداری ضبط می شوند و به Auction (حراج) گذاشته می شوند.

Auction ها درهای فرصت‌ سرمایه‌گذاری شگفت‌انگیز را باز می‌کنند، دلیلی که علاقه زیادی را در دنیای ارزهای دیجیتال برانگیخته است.

برای ارائه پیشنهاد، سرمایه گذاران ابتدا باید ثبت نام کرده و یک پیشنهاد برنده ارائه دهند. پس از پایان مزایده (Auction) برای دارایی رمزنگاری خاص، برنده مناقصه باید از طریق روش‌های پرداخت مشخص شده در بازه زمانی مشخصی پرداخت کند. برای به دست آوردن دارایی crypto ، برنده مناقصه نیز باید یک کیف پول دیجیتال داشته باشد و در بیشتر موارد هزینه های تراکنش را نیز متحمل شود.

Electronic auctions (حراج های الکترونیکی) که اغلب به عنوان e-auctions شناخته می شوند، حراج های متمرکز و کامپیوتری هستند که فروش انواع مختلف دارایی ها را آسان تر می کنند. متأسفانه آنها به دلیل ماهیت متمرکز خود مستعد استثمار و کلاهبرداری هستند.

جایگزینی برای حراج های الکترونیکی ساده، سیستم های حراج الکترونیکی مبتنی بر بلاک چین هستند که فساد را از بین می برند و امنیت و کارایی را بهبود می بخشند.

داده‌های هر Auction در زنجیره بلوکی ثبت می‌شود و هرگونه تغییر در داده‌ها با یک «digital signature» رمزنگاری امن تأیید می‌شود که برای پشتیبان‌گیری به یک بلاک چین عمومی پخش می‌شود. به علاوه، اتصال بین سرورها توسط یک پروتکل خاص محافظت می شود. در صورت تغییر هر داده، امضای دیجیتال (digital signature) تغییر می کند. این به همه اجازه می‌دهد تا اطلاعات پیشنهادی را در هر زمان دوباره بررسی کنند و از هک کردن داده‌های حراج و تغییر امضای دیجیتال جلوگیری کنند، زیرا این تلاش مخرب بلافاصله توسط شبکه بلاک چین شناسایی و رد می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا