Adoption Curve

Adoption Curve چیست؟

Adoption Curve تصویری از مراحلی است که در آن پذیرش یک نوآوری تکنولوژیکی در یک بازار رشد می کند.

هنگامی که چیز جدیدی وارد بازار می شود، چه یک مدل جدید از خودرو باشد یا یک ابزار/مفهوم فناوری کاملاً جدید، یکباره پذیرفته نمی شود. در ابتدا، تنها چند نفر آن را قبل از اینکه به دست توده‌ها برسد، امتحان می‌کنند.

تلفن های همراه را به عنوان مثال در نظر بگیرید: با افزایش استفاده از کیس برای تلفن های همراه، شبکه پشتیبانی برای آنها نیز رشد کرد. با شروع پذیرش آنها توسط افراد بیشتری، هر نسل از پذیرندگان راه را برای نسل بعدی برای بهبود فناوری هموار کردند.

این فرآیند پذیرش را می توان در طیف وسیعی از بازارها مشاهده کرد که در آن بخش های مختلف یک بازار با یک محصول یا فناوری جدید در مراحل مختلف و به دلایل مختلف همراه می شوند.

فناوری بلاک چین یک مثال عالی از Adoption Curve است. زنجیره‌های بلوک‌هایی که از نظر رمزنگاری ایمن شده بودند در اوایل دهه 1990 معرفی شدند، اما در سال 2008 بود که ساتوشی ناکاموتو whitepaper را منتشر کرد که مدل یک بلاک چین را ایجاد کرد. در سال 2009، اولین زنجیره پیدایش استخراج شد.

این امر از سال 1990 به آرامی پذیرفته شد و امروزه بیش از 80 درصد از کل بیت کوین ها استخراج شده است و بیش از 5000 ارز رمزنگاری شده بر روی بلاک چین ها پس از راه اندازی BTC افتتاح شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا