آشنایی با ارز دیجیتالارزهای دیجیتالانواع ارز دیجیتال

معرفی ارز دیجیتال استلار/بررسی پلتفرم و جزییات کارکرد آن

ارز دیجیتال استلار چیست؟ و عملکرد پلتفرم آن به چه صورت است؟ استلار چگونه میتواند دارایی ها را از جمله ارز های سنی را در حالت برون مرزی در کسری از ثانیه انتقال و جابه جا کند؟ در این مقاله از سایت جامع فیبودکس به معرفی این ارز و عملکرد آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

معرفی ارز دیجیتال استلار


مک کالب یک توسعه دهنده ارز دیجیتال ریپل در سال 2014 از همکاری به تیم ریپل انصراف و به صورت جداگانه بر ارز دیجیتال دیگری به نام استلار متمرکز شد.

این دارایی که خود یک فورک از ریپل بود با هدفی به جهت تسهیل پرداخت های مالی در میان کارپردازان شبکه (نهاد ها و بانک ها) توسعه پیدا کرد.

همان طور که عنوان کردیم استلار فورک ریپل است. و چارچوب ساختار آن مانند ریپل میباشد. اما در هدف کمی متفاوت تر است. در پلتفرم ریپل توسعه دهندگان تلاش برای هموار شدن مسیر پرداخت در میان نهاد های مالی میکند. و در مقابل استلار همین هدف را برای کاربران شبکه در نظر دارد.

استخراج و کارمزد ها و ارزش دارایی


استلار از دسته دارایی هایی است که 100 میلیارد واحد از آن توسط توسعه دهندگان استخراج شده است. که این حجم به تدریج در بین کاربران توزیع و در اختیار آن ها قرار میگیرد. ارزش تولید شده این بستر مالی لومن (XLM)  نام داد.

در پلتفرم استلار کارمزد شبکه پایین و به اندازه 0.0001 سنت است. در ادامه زمان انجام تراکنش ها در این پلتفرم در کوتاه ترین زمان ممکن یعنی چیزی کمتر از 5 ثانیه قرار داده شده است.

ویژگی های استلار به عنوان پلتفرمی مناسب برای سرمایه گذاری

  • ساختار متن باز
  • عدم استفاده از فناوری بلاک چین
  • امکان تبادل دارایی های متمرکز و نامتمرکز
  • سرعت بالای انجام تراکنش ها
  • کارمزد های پایین شبکه
  • سازگاری با محیط زیست سبز ترین دارایی دیجیتال

عملکرد:


برای درک بهتر عملکرد استلار بهتر است با نهاد انتقال بین المللی پول آشنا شوید. این بخش یک مجموعه مالی است. و مسئولیت آن چیزی شبیه به بانک است. یعنی مجموعه ای است ثابت برای انجام انواع سپرده گذاری ها درون پلتفرم های گوناگون.

استلار برای انجام تراکنش ها از بانک ها و نهاد انتقال بین المللی پول استفاده میکند. به بیان دیگر این پلتفرم با هر دو مجموعه هم گام است. تا بدینوسیله بتواند انتقال پول و عملیات مالی را در بالا ترین امنیت و سریع ترین حالت و البته پایین ترین نرخ کارمزد به انجام برساند.

کاربران شبکه برای ارسال درخواست تراکنش از اپلیکیشن های خاص و منحصر به این کار استفاده و در خواست را ثبت میکنند. با ثبت درخواست بالافاصله پیام انتقال برای نهاد بین المللی انتقال پول ارسال میشود. تا اعتبارسنجی های لازم صورت گیرد.

پس از آن مبلغ درخواستی از حساب کاربر کسر و در گام بعد آن را به “پول جهانی” تبدیل میکند. در ادامه پس از صدور اعتبار نامه این دارایی توسط استلار بهترین نرخ ارز بازار گردانان شبکه را جست و جو و در نهایت بخش ارسال دارایی با موفقیت به اتمام میرسد.

در ادامه روند تراکنش با واریز شدن دارایی بانک اعتبار را دریافت کرده و آن را به حساب کاربر ثانی انتقال میدهد. با این روش 180 واحد پول در کمتر از 5 ثانیه با کارمزد 0.001 سنت انتقال پیدا میکند.

ارز های سنتی پگونه در استلار جایه جا میشود؟


دفتر کل توزیع شده

همان طور که پیش تر اشاره کردیم استلار ساختاری مبتنی بر بلاک چین دارد. و از دفتر کل توزیع شده برای انجام عملیات مالی و انواع تراکنش های خود استفاده میکند.

این دفتر کل مجموعه ای است که در آن اطلاعاتی دقیق و درست از تمام تراکنش های شبکه قرار دارد که یک نسخه کپی از آن در پلتفرم استلار موجود است.

در ادامه هر کاربر میتواند با تشکیل یک سرور جدید مانند یک شاخه جدید از درخت اطلاعات (دفتر کل توزیع شده) شود. و اطلاعات جدید تراکنش های خود را بر روی آن به ثبت برساند. این مشارکت بر روی امنیت این بانک اطلاعاتی تاثیر گذاشته و آن را امن تر میکند.

نحوه انجام کار ارز های سنتی در استلار:

سرور های اطلاعاتی که هر یک شاخه هایی از درخت اطلاعات (دفتر کل توزیع شده) هستند با یکدیگر هماهنگ و در ارتباط اند. آنان هر تراکنش را به روش مکانیزم اجماع تایید و آن را در کمترین زمان ممکن (زیر 5 ثانیه) انجام میدهند.

ارز های سنتی و انچر ها:

دارایی هایی که به صورت سنتی وارد شبکه می شود در ابتدا درون دفتر کل توزیع شده اطلاعات آن ثبت و سپس به وسیله انچر ها به عنوان واسط میان پول سنتی و شبکه تراکنش انجام میشود. در ادامه عملیات دارایی درون کیف پول آنلاین شخص قرار میگیرد.

قیمت استلار:


این ارز هم اکنون در رتبه  25 بازار کریپتوکارنسی است . قیمت این دارایی به ازای هر واحد از آن $0.390617  دلار معامله میشود. این ارز نیز مانند دیگر ارز ها از نوسانات مصون نیست.و نرخ آن با عوامل گوناگون جابه جا میشود.

علاوه بر آن توسعه دهندگان درون پلتفرم استلار میزبانی از ICO ها را اضافه کرده ند. که احتمالا با شروع این اقدام نرخ این ارز جا به جا شده و روندی افزایشی را به خود میگیرد.

عملکرد استلار نسبت به دیگر ارز ها مثبت بوده و مزیت هایی مانند سرعت بالای تایید تراکنش ها در کنار کارمزد پایین از عواملی است که باعث افزایش تمایل سرمایه گذاران به فعالیت مالی در این پلتفرم شده است.

استلار ارز دیجیتال سبز


یکی از دارایی هایی که در قیاس با سایر دارایی های معرفی شده به دنیای کریپتوکارنسی بالاترین سازگاری را با محیط زیست دارد. ارز دیجیتال استلار است.

این ارز کمترین انرژی را در بخش استخراج و بالاترین سازگاری را با محیط زیست دارد. این پلتفرم که در رتبه 25 ام بازار را در دست دارد در حال رقابت تنگا تنگ با ارز دیجیتال ریپل است.

میزان انرژی لازم برای  این ارز به اندازه ۰.۰۰۰۰۳ کیلووات ساعت است. که به عنوان سازگار ترین دارایی با محیط زیست معرفی میشود. حجم آلاینده افزوده به محیط زیست از سمت این دارایی برای هر یک تراکنش ۰.۰۲۰۴ گرم دی‌اکسیدکربن است.

کیف پول های استلار


در وب سایت استلار کیف پول رسمی آن ارائه شده که یک نرم افزار متن باز است. و کاربران به راحتی امکان ذخیره سازی توکن های لومن را در دسترس دارند. این کیف پول با انواع سیستم عامل ها سازگاری دارد.

از دیگر کیف پول های ارائه دهنده استلار کیف پول چند منظوره Stargazer و کیف پول موبایل Centaurus است. که از طرف کمپانی استلار به تایید درآمده است.

نوع دیگری از کیف پول ها است که به حالت ربات تلگرامی است. این کیف پول PapayaBot نام دارد. و پشتیانی تلگرام این ربات ذخیره سازی دارایی را تایید کرده است. در این والت علاوه بر لومن بیت کوین و لایت کوین ها را هم پشتیبانی کرده است. و به کاربر اجازه میدهد که علاوه بر سرمایه گذری بر روی استلار دیگر دارایی های را نیز در دسترس خود قرار دهد.

خرید استلار و صرافی های تحت پوشش


برای این که بتوانید این ارز را تهیه کنید یا از سایت صرافی های داخلی می‌توانید اقدام کنید. در صورتی که دسترسی به این ارز از طریق سایت های داخلی مقدور نبود می‌توانید با استفاده از خرید بیت کوین و اتریوم و سپس تبدیل آن به استلار این ارز را وارد کیف پول خود کنید.

لازم است بدانید. با توجه به شرایط تحریم غالبا صرافی های داخلی در ارائه ارز ها در پلتفرم خود. دچار مشکل هستند. با این حساب اگر صرافی استلار برای ارائه در بستر خود داشت در ابتدا از اعتبار آن مطمئن و سپس ارز مورد نظر خود را تهیه کنید.

مطالب بیشتر:


دش چیست؟ و با چه هدفی به فضای مالی کریپتوکارنسی پاگذاشته است؟
تزوس (TEZOS) چیست؟/ بررسی عملکرد و روش های کارکرد آن
ارز دیجیتال چیا و ارتباط استخراج آن با کمیاب شدن هارد دیسک
فلو flow چیست؟چگونه میتوان بر روی فلو سرمایه گذاری کرد؟
هایپرلجر چیست؟ و چگونه اجرا می‌شود؟/بررسی مفهوم و نحوه اجرایی آن

 

 

نوشته های مشابه

0 0 رای
رتبه مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 نظرات
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را به اشتراک بگذاریدx