پلیس مالزی در جریان فعالیت غیر مجاز استخراج، 1773 دستگاه ماینر را معدوم کرد

با استناد به گزارش هایی که در روز گذشته از خبرنگاران باشگاه خبری محلی Sinar Harian منتشر شد. پلیس مالزی به اندازه 1773 ماینر بیت کوین را از یک استخراج کننده غیر مجاز این دارایی کشف و آنها را نابود کرد.

در جریان این پروند علاوه بر دستگاه های ماینر دیگر تجهیزات این مجموعه استخراج اعم از تمامی کامپیوتر ها، مودم ها سوئیچ ها، روتر های دسکتاپ و حتی دوربین های مدار بسته نیز به طور کامل از بین رفت. این مجموعه که به صورت غیر قانونی فعالیت میکرد. در نتیجه حملات پیوسته ستاد مبارزه با قاچاق در منطقه “کوتا سهر(Kota Setar)” انجام و به پایان رسید.

مبارزه جدی با فعالیت غیر مجاز استخراج

پلیس منطقه کده(Kedah) با در دست داشتن یک سر نخ تلاش کرد. تا در 21 مکان که مستعد سرقت برق بود را بررسی و در پی جست و جو های مکرر این مجموعه کشف و مطابق قانون مجازات شد. در ادامه در پی دستکاری کنتور های برق تلاش شد. تا حجم خسارات وارده بر مصرف برق را تخمین و گزارش های آن بر ای بازرسی ارسال شد.

با این که در مالزی استخراج ارز های دیجیتال و فعالیت هایی از این دست به صورت قاچاق شایع شده است. از این رو ستاد مبارزه با این بخش به صورت جدی عمل میکنند. و تلاش میکنند تا با تخریب اموال به این دست از فعالیت های غیر قانونی پایان دهند.

پیرو فعالیت های نهاد مبارزه با قاچاق منابع چیزی بالغ بر 1700 ذستگاه استخراج بیت کوین مصادره شد. که ارزش تقریبی آنها به اندازه 800000 دلار گزارش شد. این دستگاه ها با استفاده از تقلب و ایجاد تغییرات در کنتور های برق، منابع برق سرقت میکردند.

از این رو مقامات برای پیگیری و کنترل قاچاق تلاش میکنند. تا با برخورد جدی  و همچنین  مشاهده برخورد ها به صورت رسانه ای کاربران را مطلع سازند تا برای انجام فعالیت ها مجوز لازم را دریافت کنند. تا متوجه ضرر مالی بالا نشوند.

در ادامه

به تازگی کلیپی از اعمال قانون مامورین از تخریب دستگاه های استخراج بیت کوین در رسانه های مجازی منتشر شرد. این دستگاه ها که اغلب دستگاه های آی سیک استخراج بیت کوین بودند توسط برق غیر مجاز انرژی مورد نیازشان تامین میشد. علاوه بر آن کلیه کارپردازان و عوامل دخیل در این پروژه قاچاق منابع ملی دستگیر و به دادسرا ارجاع داده شد.

از آن جایی که استخراج ارز دیجیتال بیت کوین با سختی استخراج همراه است. انرژی برق زیادی را برای حل معادلات ریاضی مصرف میکنند. اگر این انرژی مورد نیاز توسط برق شهری تامین شود. منجر به تحمیل فشار زیاد به خطوط برق میشود و در نهایت باعث خاموشی مناطقی از کشور خواهد شد.

در پی گزارش های محلی به تازگی سه عدد منزل مسکونی مردم به دلایل مرتبط با قاچاق و استخراج غیر قانونی دارایی های دیجیتال دچار حریق شد.

منبع:utoday

مطالب بیشتر:


لایحه مبارزه با استخراج ارز دیجیتال در ایران تدوین شد
اتهام کلاه برداری برای مدیر اجرایی Composable Finance
چگونه پلیس ارز دیجیتال را مصادره میکند؟ آیا مصادره ارز دیجیتال امکان پذیر است؟
ارزیابی مزایای استخراج بیت کوین در ایران
وزیر امور خارجه هند:با فعالیت غیر قانونی ارزدیجیتال مقابله میشود

خروج از نسخه موبایل