ویتالیک: چرا طرح الون ماسک برای مقیاس گذاری رمزنگاری 10x “اساساً ناقص” است؟

ادعاهای Elon Musk در مورد برتری Dogecoin بحث در مورد مقیاس گذاری را از بنیانگذار Ethereum برانگیخته است.

ویتالیک بوترین ، بنیانگذار Ethereum ، مقاله ای طولانی درباره محدودیت مقیاس پذیری بلاکچین را منتشر کرده و ادعاهای مدیر عامل شرکت تسلا ، الون ماسک را نقد کرده است.

این مقاله که در 23 مه در وبلاگ شخصی ویتالیک منتشر شده است ، تأکید بر معامله بین عدم تمرکز و مقیاس پذیری در ساخت شبکه های بلاکچین است.این مقاله در پاسخ به توئیت Elon Musk در تاریخ 15 مه است که ادعا می کند Dogecoin اگر تلاش کند تا اندازه بلوک خود را 900 درصد افزایش دهد ، به عنوان زنجیره اصلی ظهور می کند:

“در حالت ایده آل ، Doge سرعت بلوک را 10X افزایش می دهد ، اندازه بلوک را 10X افزایش می دهد و هزینه را 100X کاهش می دهد. سپس دست پایین می آورد.”

ویتالیک بوترین با تأکید بر چالش تلاش برای دستیابی به افزایش قابل توجه مقیاس پذیری و توان “بدون منجر به تمرکز شدید و به خطر انداختن خصوصیات اساسی ایجاد کننده بلاکچین در حال حاضر ، پیشنهاد ماسک را به چالش می کشد.

بوترین بر لزوم تمرکز زدایی برای از بین بردن خطر از کار افتادن یک شبکه تأکید کرد و از محافظتی که شبکه گسترده توزیع می کند در برابر حملات هماهنگ برخوردار است. وی افزود بدون تمرکز کاربران بدون استفاده از گره ها به طور منظم ، تمرکز زدایی امکان پذیر نیست.

“برای غیر متمرکز شدن بلاکچین ، برای کاربران عادی بسیار مهم است که بتوانند یک گره را اجرا کنند و فرهنگی داشته باشند که در آن گره ها یک فعالیت مشترک باشد.”

Buterin همچنین ادعا می کند که خرد کردن می تواند مقیاس پذیری قابل مقایسه ای را با زنجیره های متمرکز ارائه دهد. با توجه به وضعیت فعلی شبکه Ethereum ، Buterin پیش بینی می کند که یک Ethereum خرد شده “احتمالاً می تواند یک میلیون تراکنش در ثانیه را با امنیت کامل بلاکچین پردازش کند.”

وی افزود: “اما انجام این کار بدون نیاز به از بین بردن تمرکز زدایی که بلاکچین ها را بسیار ارزشمند می کند ، کارهایی را به طول می کشد.”

در ماه مارس ، بنیانگذار Ethereum پیشنهاد کرد که جمع آوری ها قبل از خرد کردن کشتی ها با ETH 2.0 در Ethereum مستقر شود.

خروج از نسخه موبایل