مشاغل رمزنگاری ایرلند تحت مقررات قانونی قرار گرفته اند

فعالیت شرکتهای رمزنگاری در ایرلند بدون ثبت نام در بانک مرکزی ایرلند یک جرم کیفری محسوب میشود.

مشاغل رمزنگاری ایرلند برای اولین بار تحت نظارت مقررات قانونی قرار گرفته اند.شرکت های دارایی دیجیتال محلی اکنون دستورالعمل های مبارزه با پولشویی ارائه شده توسط اتحادیه اروپا را مشاهده می کنند.

پنجمین دستورالعمل مبارزه با پولشویی اتحادیه اروپا یا 5AMLD ، در 23 آوریل به قانون ایرلند؛ از طریق قانون اصلاح قانون پولشویی و تأمین مالی تروریسم در سال 2021 منتقل شد.

این قانون شرکت هایی را که با دارایی های رمزنگاری شده و ارائه دهندگان کیف پول حضوری کار می کنند ؛ ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی یا VASPs  و مشاغل سرویس دهنده VASPS از همان استانداردهای نظارتی شرکتهای اصلی مالی پیروی کنند.

VASP های ایرلندی اکنون باید ظرف سه ماه آینده در بانک مرکزی ایرلند ثبت نام کنند و مراقبت های لازم را در مورد مشتریان خود انجام دهند؛ از جمله شناسایی ، حسابرسی از مبدا و مقصد دارایی های رمزنگاری شده آنها و گزارش فعالیت های مشکوک مالی.

طبق مقررات قبلی ؛ ایرلند به بازرگانان اجازه می داد تا به طور ناشناس در دارایی های رمزنگاری سرمایه گذاری کنند.

این ممکن است تنها آغازی برای تنظیم رمزنگاری ایرلندی باشد؛ با تمام VASP ها در سراسر جهان که کشورهای اروپایی انتظار دارند تا سوم ژوئن به ششمین دستورالعمل مبارزه با پولشویی اتحادیه اروپا پایبند باشند.6AMLD برای ثبت نام در مقامات اتحادیه اروپا و برآورده کردن شرایط سختگیرانه گزارش ، به هر VASP با مشتریان اروپایی نیاز دارد.

برخلاف 5AMLD ، دستورالعمل های به روز شده به مقامات اروپایی توانایی مجازات شرکت ها و اشخاص حقوقی مرتبط را می دهد ، نه فقط کارمندان سرکش. VASP ها در صورت عدم رعایت دستورالعمل ها ممکن است با جریمه های سنگین یا تعطیلی روبرو شوند.

خروج از نسخه موبایل