بانک جهانی درخواست El Salvador برای کمک به انتقال BTC را رد می کند.

بانک جهانی از درخواست El Salvador در انتقال استفاده از بیت کوین به عنوان پول قانونی منصرف شده است.

بانک جهانی درخواست El Salvador مبنی بر تصویب بیت کوین به عنوان پول قانونی در کشور را رد کرده است.

این موضوع مسائل مربوط به تأثیرات زیست محیطی و شفافیت بیت کوین را به عنوان دلایلی برای حمایت از اقدام El Salvador برای پذیرش بیت کوین به عنوان ارز رسمی پذیرفته شده ذکر کرد.

سخنگوی بانک جهانی گفت : ” در حالی که دولت برای کمک به بیت کوین به ما مراجعه کرده است ، اما این چیزی نیست که بانک جهانی با توجه به کمبودهای زیست محیطی و شفافیت بتواند از آن پشتیبانی کند. ”

با این حال ، بانک جهانی متذکر شد که می تواند از راه های دیگری از جمله “شفافیت ارزی و فرآیندهای نظارتی” به El Salvador کمک کند.

در اوایل روز چهارشنبه ، Alejandro Zelaya ، وزیر دارایی Salvadoran گفت که این کشور آمریکای مرکزی از Banco Mundial (بانک جهانی) کمک فنی گرفته است.

بیت کوین های مشهور از رد بانک جهانی راضی نبودند ، اما متعجب هم نبودند.

Anthony Pompliano ، طرفدار بیت کوین در پاسخ به این خبر که “بانک جهانی متوجه نشده است که چگونه می تواند از طریق بیت کوین درآمد کسب کند” توییت کرد.

سامسون موو CSO شرکت توسعه بلاکچین Blockstream و خالق بازی بلاکچین Infinite Fleet از این خبر عصبانی شد و خواستار منسوخ شدن بانک جهانی شد.

pic.twitter.com/gLReCZXC4r

— Samson Mow (@Excellion) June 17, 2021

در حالیکه رئیس جمهور Nayib Bukele با قانون بیت کوین هیجان زیادی را از طرف طرفداران بیت کوین در سراسر جهان برانگیخته است ،اما همچنان انتقادات زیادی را نیز به همراه داشته است.دیروز ، Steve Hanke ، اقتصاددان گفت كه El Salvador با استفاده از بیت کوین به عنوان یك ماده قانونی  “ممكن است اقتصاد را كاملاً خراب كند.”

صندوق بین المللی پول (IMF) همچنین علاقه ای به استقبال El Salvador از بیت کوین ندارد.

سخنگوی صندوق بین المللی پول Gerry Rice اظهار داشت که تصویب بیت کوین تعدادی از نگرانی های مالی ، حقوقی و اقتصاد کلان را نشان می دهد که نیاز به “تجزیه و تحلیل بسیار دقیق” دارد.

اما برخی از شرکت ها برای کمک به این امر عجله دارند. Athena Bitcoin اظهار داشت که برای تهیه خودپردازهای بیت کوین در سرتاسر El Salvador به سرعت حرکت خواهد کرد.امروز در توییتر ، این شرکت از Bukele پرسید که آیا “1000 دستگاه خودپرداز” کافی است ؟ ، رئیس جمهور با شوخی پاسخ داد “1000؟” نظرت راجه به 1500 تا چیه؟ ”

دیروز ، Rolando Castro ، وزیر کار و رفاه اجتماعی El Salvador ، ادعا کرد که وزارتخانه بحث در مورد گزینه استفاده از بیت کوین برای پرداخت حقوق کارمندان را رد کرده و خاطرنشان کرد که “صحبت درباره دستمزد بسیار زود است”

خروج از نسخه موبایل