صرافیکیف پول

کیف پول یا صرافی؟ بررسی و تجزیه و تحلیل دو روش ذخیره سازی ارزدیجیتال

برسی مزایا و معایب ذخیره سازی ارزدیجیتال در کیف پول و صرافی معتبر

ذخیره سازی ارزدیجیتال در کیف پول یا صرافی؟

با مطالعه مقاله آشنایی با کیف پول از سایت جامع فیبودکس با ماهیت کیف پول، انواع آن و ارتباط آن با بلاکچین آشنا شدیم. در این مقاله میخواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم که آیا حتما بایستی برای ذخیره سازی ارزدیجیتال حنما از کیف پول استفاده کنیم؟ اعتماد به صرافی های معتبر چه مزایا و معایبی دارد. با ما همراه باشید:

روش های ذخیره سازی ارزدیجیتال

روش امانی(غیر کاستدی)  Non- custodial و یا روش مستقیم یا غیر امانی (کاستدی) custodial

روش امانی یا غیر کاستدی

روش امانی در اصل همان معنی امانت گذاشتن را دارد. پس از خرید ارز مورد نظرتان از صرافی، اگر مایل بودید میتوانید مسئولیت نگهداری آن را به صرافی معتمد خود واگذار کنید. پیداست که در این روش مسئولیت ارز شما با صرافی است.

 

روش کاستدی، مستقیم یا غیر امانی:

در این روش پس از خرید ارز مورد نظرتان از صرافی شما انتخاب میکنید که خودتان ارزتان را نگهداری کنید. خب طبیعتا برای این کار نیاز به کیف پول دارید. پس از انتخاب کیف پول مناسب، ارز شما در دسترس شماست و شما مستقیما به آن دسترسی دارید.

اگر کیف پول مناسب و معتبر تهیه کرده باشید. در اصل امنیت ارز های شما تضمین شده است . انتخاب کیف پول های نامناسب و دانلود آن از منابع نامعتبر خود میتواند بد افزار و یکی از عوامل سرقت باشد.

با مراجعه به مقاله امنیت کیف پول از پایگاه مقالات فیبودکس توصیه و راهکار های مورد آگاه شوید.

تجزیه و تحلیل:

شاید برایتان سوال باشد که با وجود کیف پول های دیجیتال و امن چرا بایستی ریسک اعتماد به صرافی را بپذیریم؟ و یا برعکس چرا زمانی که صرافی مورد اطمینان ذخیره سازی ارزدیجیتال را انجام میدهد. چرا بایستی به سراغ کیف پول برویم؟ این کار چه فایده ای دارد؟

روشهای ارائه شده هیچ کدام یکدیگر را نقض و یا تایید نمیکنند. شما در اصل باید با توجه به نیاز خود و تجربه کاربری تان روش مناسب خود را انتخاب کنید.

روش غیر امانی از نظر امنیت روشی ایده آل است. اما از نظر کارکرد ایده آل عمل نمیکند. زیرا برای انتقال ارز به پلنفرم صرافی نیاز به صرف زمان دارد. اتلاف وقت و صرف زمان زیاد تر باعث از دست دادن فرصت های مناسب برای ترید و معامله خوب میشود. که طبیعتا برای هر سرمایه گذاری خوشایند نیست.

از طرفی روش کاستدی ریسکی تر هستند. و شما باید اهل خطر پذیری باشید. خطر هک شدن در این روش غیر قابل انکار نیست. و بایستی یک درصد خطایی در این خصوص برایش درنظر بگیرید. البته از جست و جوی یک صرافی معتبر و قابل اطمینان نیز نباید غافل شد. اما واضح است که به دلیل اینکه وجوه در صرافی قراردارند. از نظر ترید و کارایی آن سرعتی تر و در اصل بسیار بهتر عمل میکنند. البته عملکرد صرافی ها با هم متفاوت است. اگر بخواهیم دو صرافی معروف را مورد قیاس قرار دهیم، میتوان به صرافی بایننس اشاره کرد. که در پرونده عملکرد خود سابقه سرقت 7000 بیت کوین ثبت شده که در نهایت با استفاده از بیمه به جبران خسارت پرداخت. و همچنین صرافی کریپتوپیا که امروزه در معرض خطر لیکویید شدن قرار گرفته است.

کدام روش مناسب تر است؟

اگر به دنبال قاعده کلی میگردید. برای ذخیره سازی ارزدیجیتال باید به شما بگوییم که یکی از فاکتور هایی که برای انتخاب روش بایستی در نظر بگیرید. میزان ارز تهیه شده و یا میزان سرمایه گذاری شماست. و زمانی که برای این سرمایه گذاری در نظر گرفته اید. اگر جزو دسته افرادی هستید که سرمایه گذاری بلند مدت انجام داده اید. باید استفاده از روش غیر کاستدی را پیشنهاد میکنیم. اما اگر تجارتتان کوتاه مدت است و به صورت مقطعی است ذخیره ارز دیجیتال در صرافی ها گزینه بهتری است.

در نهایت:

برای ذخیره سازی ارز دیجیتال، روش غیر کاستدی  با کیف پول های آفلاین امن ترین روش است. همان طور که میدانید این کیف پول ها به اینترنت متصل نیستند. پس طبیعتا قابلیت هک شدن را ندارند. پس با این حساب می شود. آنها را با دید پول نقد در نظر گرفت. کیف پول سخت افزاری و کیف پول کاغذی را میتوان به عنوان امن ترین کیف پول های آفلاین معرفی کرد.

فراموش نکنید که شما تنها از طریق کیف پول دیجیتال قادر به کنترل کامل دارایی خود هستید. ذخیره کردن دارایی خود در صرافی تفاوتی با سپردن وجه به بانک را ندارد.و صرافی مورد نظر بر دارایی شما کنترل خواهد داشت.

انتخاب روش ذخیره سازی ارزدیجیتال به نوعی سلیقه ای است و مطابق با معیار های هر شخص قابل تشخیص است.

نوشته های مشابه

0 0 رای
رتبه مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 نظرات
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را به اشتراک بگذاریدx