ارزهای دیجیتالمنتخب سردبیر

کاردانو و ویژگی های آن از زبان گری اسکیل

گری اسکیل شرکت سرمایه گذاری ارز دیجیتال در تحقیقات و پژوهش های خود گزارشی از عملکرد ارز دیجیتال کاردانو منتشر کرده است. که در آن به ویژگی ها ی مهم، نقاط قوت و ضعف آن اشاره کرده است. در ادامه این مقاله با جزییات عنوان شده در این گزارش آشنا خواهیم شد.

ارز دیجیتال کاردانو که هم اکنون در رتبه سوم بازار کریپتوکارنسی در حال رقابت با سایر پلتفرم های دیجیتال است. در مقاله ای جدید از نیوز بی تی سی سوژه رسانه ای شده و کارکرد آن زیر سوال رفته است.

کاردانو و عدم پشتیبانی از قرارداد های هوشمند


از ویژگی های کاردانو این است با بهینه سازی و تغییرات قراردادهای هوشمند، ماهیت شبکه و الگوهای برنامه نویسی، بسیاری از ICO بدون استفاده را به طور کلی از این شبکه حذف کند.

سرعت انجام تراکنش ها در کاردانو بالاست. همچنین هزینه کارمزد آنها بسیار کم و ناچیز است. شبکه کاردانو با طراحی لایه لایه ای این امکان را فراهم کرده است که قابلیت های جدیدی در بستر بلاک چین ایجاد شود.عدم پشتیبانی ارز دیجیتال کاردانو از قرارداد های هوشمند عاملی است که باعث به چالش کشیده شدن پروژه کاردانو در رقابت با اتریوم است.

همین موضوع طرحی جدید برای توسعه دهندگان کاردانو شد. تا به سرعت نقص و یا کمبود این پلتفرم را نسبت به پلتفرم رقیب جبران کنند. این پروژه تا دوازدهم سپتامبر سال جاری به طول انجامید تا در نهایت در همین تاریخ یعنی  21 شهریور ماه نتیجه تلاش توسعه دهندگان به بار نشست.

با تکمیل ضعف شبکه کاردانو این پروژه همچنان باید برای رقابت تلاش کند. چون همچنان فاصله این ارز دیجیتال مطرح با سایر پلتفرم هایی که من قبل از این مجهز به سیستم پشتیبانی از قرارداد های هوشمند بودند. را دارد.

پس از اینکه کاردانو پلتفرم خود را در زمینه پشتیبانی از قرارداد های هوشمند توسعه داد. نوبت به کاربران این شبکه میشود. که آیا از این قابلیت بهره خواهند برد یا خیر.

گری اسکیل با تحقیق در این خصوص اظهارات کاربران برای توجیه مهاجرت سرمایه گذاری بر روی این ارز این گونه عنوان کردذه است:

در بررسی کاردانو قرار دادن مزایا و معایب آن درون کفه های مختلف ترازو متاسفانه اشکالات این پلتفرم سمت معایب را سنگین تر نشان میدهد. این ارز با چهار اشکال عمده درون ساختار خود راه را برای انتخاب عاقلانه به عنوان پلتفرم مناسب سرمایه گذاری، میبندد.

معایب پلتفرم کاردانو نسبت به سایر ارز های دیجیتال


اول از همه عدم پشتیبانی این پلتفرم از قرارداد های هوشمند است. که خود یکی از مهم ترین ضعف ها برای توسعه حوزه های مالی است.

این در حالی است که کاردانو سابقه ای در زمینه فعالیت در این خصوص نداشته. همین موضوع عملکرد آن را تا حد بالایی زیر سوال میبرد. و بعد از آن عدم برنامه های فراگیر و زمان توسعه و تکامل پلتفرم است.

مدت زمان طولانی برای ارائه نسخه جدید، عملکرد کاردانو را با ضریب بالایی ضعیف میکند. و خود عاملی برای ضعف در بازدهی است.

با این حال توسعه کاردانو و آپدیت جدید آن به تازگی توسط توسعه دهندگان ارائه شده است. و فعلا آزمایش های خود را پس نداده است. هم اکنون برای کاربران فعال این شبکه و سایر کاربران که قصد ورود و سرمایه گذاری بر روی این پلتفرم را دارند. عملکرد صحیح آن مورد سوال است. و آنان در این خصوص تردید دارند.

توسعه ADA


چارلز هاسکینسون Charles Hoskinson در سال 2015 به صورت رسمی پروژه کاردانو را آغاز کرد. چارلز قبل از انجام این پروژه یکی از توسعه دهندگان بلاک چین اتریوم بود. او ابتدا به مدت 2 سال فقط در مورد مشکلات شبکه های بیت کوین و اتریوم تحقیق کرد .

در نهایت پروژه کاردانو با ارائه ایده ها و الگوهای مختلف در انجام تراکنش ها و تولید بلاک ها، مشکل مقیاس پذیری بیت کوین و اتریوم را حل کرد.

وی در خصوص بلاک چین این ارز چشم انداز ویژه ای دارد. کاربران این پلتفرم نیز افرادی وفادار به پلتفرم دارد. که با افت و خیز و نوسانات بازار تمایل در مشارکت و سرمایه گذاری بر روی کاردانو از خود شان میدهند.

مزایای کاردانو در رقابت با سایرین


در ادامه گزارش و جست و جوی صندوق سرمایه گذاری گری اسکیل مزایای این پلتفرم در زمینه بلاک چین قوی عنوان شده است. بلاک چین کاردانو یکی از نقاط قوت این ارز هاست. که باعث تمایز شدید آن از سایر پلتفرم ها شده است.

بلاک چین کاردانو اولین پلتفرمی است که به صورت همتا به همتا کار خود را انجام می دهد. این بلاک چین مانند دیگر بلاک چین ها خدمات پرداخت با رمزارزها را ارائه می دهد. این پلتفرم سرعتی بالا دارد و بدون به واسطه، کارهای خود را انجام می دهد.

یکی دیگر از ویژگی های مهم کاردانو تمرکز شدید آن بر روی تمرکز زدایی است.یکی از ویژگی های مهم و اصلی کاردانو این است که راهکارهایی ارائه دهد تا با آنها بتواند بین حریم خصوصی کاربران و  نظارت های قانونی تعادلی ایجاد کند. پروژه های کاردانو با داشتن قابلیت به روز رسانی “شلی” در وضعیت متن باز در میان تعداد زیادی از اجماع کاربران در حال فعالیت است.

علاوه بر آن ADA توکن سرمایه گذاری کاردانو است. که هم اکنون در اختیار جامعه وسیعی از کاربران از سر تا سر جهان است. این توکن با پراکندگی جهانی دسترسی سریع و راحت در بسیاری از صرافی های مطرح بازار برای کاربران فراهم کرده است. که آنان به سادگی اقدامات خرید و فروش خود را انجام دهند.

بعد از آن منابع مالی مالی قوی کاردانو موضوع مهم در رشد این ارز است. حجم سرمایه گذاری بالا در میان کاربران و افزایش موجودی خزانه داری، این ارز را در رده های پلتفرم های قدر قرار داده است. و آن را تبدیل به بستری مناسب برای ارتقا خود کرده است.

مزایا در یک نگاه:


  • ارز دیجیتال کاردانو محدودیتی در مقیاس پذیری ندارد. هرچه تعداد کاربران آن بیشتر شود و افراد بیشتری از آن استفاده کنند شبکه قادر خواهد بود تراکنش های بیشتری را انجام دهد.
  • بلاک چین آن یک سیستم پرداخت جهانی است و تحت کنترل و نظارت هیچ سازمان یا دولتی نمی باشد.
  • بلاک چین کاردانو این امکان را به کاربران خود می دهد تا بتوانند قرارداد های هوشمند خود را بر بستر این پلتفرم اجرا کنند.
  • این سیستم امنیت بسیار بالایی دارد و هک کردن این شبکه تقریبا غیر ممکن است.
  • بنیانگذار اصلی این ارز رزومه خوبی در کارنامه خود دارد. پروژه هایی مانند Bitshares و Ethereum.
  • بلاک چین این ارز اولین شبکه بلاک چین چند لایه است.
  • با ارز دیجیتال ADA تراکنش ها با سرعت بالایی انجام می شوند. همچنین کارمزد بسیار کمی دارد.
  • شبکه کاردانو با محیط زیست سازگاری زیادی دارد. زیرا به مصرف برق کمتری نیاز دارد.

مطالب بیشتر:

ارز دیجیتال کاردانو ADA چیست ؟
کاردانو به راه اندازی قراردادهای هوشمند با testnet جدید نزدیکتر می شود.
هاوینگ چیست؟/
الگوریتم اثبات کار چیست و در چه پلتفرم هایی اجرا میشود؟
الگوریتم اثبات سهام چیست و در چه پلتفرم هایی استفاده میشود؟
نانس Nonce چیست؟ نحوه پیدا کردن نانس چگونه است؟
هش Hash | هش ریت HashRate  | کاربردهای آن

نوشته های مشابه

5 1 رای
رتبه مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 نظرات
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را به اشتراک بگذاریدx