راه اندازی بستر پرداخت مرزی بلاکچین

پلتفرم بین بانکی بلاکچین جدید JPMorgan و DBS برای تکمیل پروژه های ارز دیجیتال بانک مرکزی طراحی شده است.

راه اندازی بستر پرداخت مرزی بلاکچین پلتفرم بین بانکی را JPMorgan و DBS راه اندازی کردند.

بانک سرمایه گذاری بزرگ آمریکایی JPMorgan در حال همکاری با بزرگترین بانک سنگاپور ، DBS و شرکت سرمایه گذاری دولتی Temasek برای راه اندازی یک شرکت بلاکچین جدید متمرکز بر پرداخت های جهانی و معاملات بین بانکی است.

شرکت جدیدی که Partior لقب گرفته است ، از فناوری بلاکچین استفاده می کند و پول بانک تجاری را دیجیتالی می کند تا اصطکاک موجود در پرداخت های مرزی ، معاملات تجاری و تسویه حساب های ارزی را کاهش دهد.

JPMorgan در اطلاعیه روز چهارشنبه گفت ، این عملکرد می تواند تسویه فوری پرداخت ها را برای انواع معاملات امکان پذیر کند ، به بانک ها کمک می کند تا از چالش های مربوط به پرداخت جهانی در سیستم مالی فعلی عبور کنند.

این پلت فرم جدید بر اساس کارهای گذشته JPMorgan و Temasek به عنوان بخشی از Project Ubin ، یک طرح پرداخت چند ارز مبتنی بر بلاکچین است که توسط سازمان پول پولی سنگاپور در سال 2017 آغاز شده است.سیستم عامل Partior با تمرکز بر تسهیل جریانات عمدتا بین بانکهای مستقر در سنگاپور در هر دو دلار ایالات متحده و دلار سنگاپور با هدف گسترش پیشنهادات خدمات به بازارهای دیگر با ارزهای مختلف راه اندازی خواهد شد.

در این اطلاعیه آمده است که این پلتفرم با هدف تکمیل پروژه های در حال انجام ارز دیجیتال بانک مرکزی و استفاده از موارد ارائه شده است.Sopnendu Mohanty ، مدیر ارشد فناوری اطلاعات MAS ، گفت كه Partior زیرساخت جهانی بنیادی را برای معامله با ارزهای دیجیتال فراهم می كند.وی گفت: “راه اندازی Partior یک لحظه جهانی برای ارزهای دیجیتال است که نشان دهنده حرکت خلبانان و آزمایشات به سمت تجاری سازی و پذیرش زنده است.

مدیر عامل DBS ، پیوش گوپتا اظهار داشت که فناوری بلاکچین و قراردادهای هوشمند Partior را قادر می سازد تا از “پرداخت های چند ارزی مرزی ، مالی تجاری ، تسویه حساب های اوراق بهادار ارزی و DVP در یک پلتفرم کلاس جهانی ، با قابلیت برنامه ریزی ، تغییر ناپذیری ، قابلیت ردیابی” پشتیبانی کند. در مجموعه خدمات آن تعبیه شده است. ”

هر سه شرکت کننده در پروژه Partior در حال تثبیت مشارکت خود در صنعت ارزهای رمزپایه هستند.در اواخر سال 2020 ، DBS یک بخش مبادله رمزنگاری به نام DBS Digital Exchange ایجاد کرد که به سرمایه گذاران امکان داد و ستد سکه های عمده مانند Bitcoin (BTC) ، Ether (ETH) ، Bitcoin Cash (BCH) و XRP را داد.

گزارش شده است که JPMorga از آوریل استخدام توسعه دهندگان Ethereum را آغاز کرد.همچنین شایعه شده است که این شرکت در حال آماده سازی برای راه اندازی یک صندوق بیت کوین با مدیریت فعال است.همانطور که در ماه مارس گزارش شد ، Temasek گفته می شود یک سرمایه گذار بیت کوین است.

خروج از نسخه موبایل