تایلند DeFi را در آخرین اقدامات نظارتی هدف قرار می دهد .

یک سیستم عامل جدید تولید محصول DeFi در تایلند تنظیم کننده های قانونی را به هم زده است.

تایلند DeFi را در آخرین اقدامات نظارتی هدف قرار می دهد .

تنظیم کنندگان مالی تایلند در آخرین تلاش خود برای تنظیم صنعت ارزهای رمزنگاری شده ، نگاه خود را به سمت مالیات غیرمتمرکز یا DeFi معطوف کرده اند.

بر اساس گزارش 1 ژوئن از بانکوک پست ، کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند (SEC) اعلام کرده است که هرگونه فعالیت مربوط به DeFi ممکن است در آینده نزدیک به مجوز تنظیم کننده مالی نیاز داشته باشد. SEC به طور خاص اظهار داشت پروتکل های DeFi را که رمزها را صادر می کنند هدف قرار خواهد داد.

آخرین فشار قانونی پس از راه اندازی توکن اصلی پروتکل DeFi تایلند ، Tuktuk Finance ، در بستر قرارداد هوشمند که توسط صرافی رمزگذاری محلی Bitkub در روز یکشنبه اداره می شود ، ارائه می شود.

این گزارش خاطر نشان کرد که قیمتها قبل از سقوط به 1 دلار در عرض چند دقیقه ، سر به فلک کشیده و به “چند صد دلار” رسیده اند. طبق وب سایت رسمی پلتفرم ، این پروتکل ارزش کل قفل شده یا TVL 18 میلیون دلار را به خود اختصاص داده است که آخرین معامله توکن TUK با قیمت 1.93 دلار انجام شده است تا پروژه 7.1 میلیون دلار به بازار عرضه کند.

این اولین بار است که SEC به طور خاص DeFi را هدف قرار می دهد ، با تنظیم کننده تنظیم می کند:

“صدور توکن های دیجیتال باید توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار مجاز و نظارت شود و ناشر موظف است اطلاعات را افشا کند و سکه ها را از طریق درگاه های توکن مجاز تحت فرمان دارایی دیجیتال ارائه دهد.”

Niran Pravithana ، مدیرعامل Ava Advisor ، یک برنامه مشاور سرمایه گذاری روبو ، اظهار داشت که اعلامیه منطقی است زیرا بسیاری از رمزهای جعلی صادر شده و مجرمان می توانند در برنامه های پیام رسان مانند تلگرام پنهان شوند و قیمت رمزها را دستکاری کنند.

بانک های متمرکز از جمله بانک هایی هستند که در تایلند از DeFi استقبال کرده اند ، بانک تجارت سیام در ماه فوریه 50 میلیون دلار صندوق سرمایه گذاری اعلام کرد و Kbank با استفاده از سرویس های DeFi به عنوان بخشی از برنامه توسعه مشاغل خود در ماه آوریل ، آزمایش کرده است.

همانطور که توسط Cointelegraph در آوریل گزارش شد ، پذیرش رمزنگاری در تایلند با افزایش تقریباً 600 درصدی از ماه نوامبر در حال رشد است. محبوبیت DeFi نیز افزایش یافته است ، اخیراً The Defiant گزارش داده است که این کشور در سال گذشته با جستجوی کلمه کلیدی “مالیات غیرمتمرکز” در رتبه دوم جهانی قرار گرفته است.

رگولاتورهای پادشاهی در ماه مه به این طرح واکنش نشان دادند و از برنامه هایی برای جلوگیری از ایجاد حساب جدید مبادله رمزنگاری شده با الزامات دقیق شخصی KYC از ماه جولای رونمایی کردند. این اقدام همچنین از دسترسی سرمایه گذاران خارجی به صرافی های تایلند جلوگیری خواهد کرد زیرا آنها نمی توانند کارت های شناسایی محلی را تأمین کنند.

خروج از نسخه موبایل