ارزهای دیجیتالمنتخب سردبیر

از نوسانات مکرر تا قانون گذاری ها/رشد ارز های دیجیتال در 2022 چگونه خواهدبود

رشد ارز های دیجیتال در 2022 چگونه خواهدبود؟ نوسانات مکرر بازار مالی کریپتوکارنسی در کنار قانون گذاری های متعدد و سیاست های مختلف دولت ها چه آینده ای را برای ارز های دیجیتال در 2022 رقم میزند؟

با توجه نزدیک شدن قیمت بیت کوین به 100 هزار دلار، تحلیلگران انتظار دارند که بازار کریپتوکارنسی در سال 2022 با «بهره‌وری هزینه» و «چابکی» بیشتر حرکت کند.

بازار کریپتو به صورت کلی در سال 2021 گام های بلندی در جهت جذب سرمایه برداشته است و اکنون که سال تمام شده است، تحلیلگران در حال تعیین اهداف قیمتی این بازار در سال 2022 هستند.

بسیاری از تحلیلگران قیمت 100 هزار دلار را برای قبل از پایان سال 2021 پیش بینی کرده بودند و اگرچه این هدف محقق نشد، با این حال اکثر سرمایه گذاران انتظار دارند سطح قیمت بیت کوین قبل از سه ماهه دوم سال 2022 به این عدد نزدیک شود.

در اینجا نگاهی به برخی از پیش بینی های قیمت بیت کوین که تحلیلگران برای سال 2022 ارائه کرده اند، می پردازیم.

بیت کوین همچنان در مسیر عبور از 100 هزار دلار است


از وقتی که “پلن بی” به عنوان یک تحلیلگر خبره و مشهور با استفاده از مدل “انباشت به جریان” نرخ بیت کوین را به اشتباه به اندازه 98000 دلار تعیین کرد.

دیگر تحلیل گران تلاش کردند که دقت بیشتری را در پیش بینی های خود لحاظ کنند تا بتوانند نظرات دقیق تری را در این بازار پر چالش ارائه کنند. البته لازم به ذکر است که  از آگوست تا اکتبر سال جاری پیش بین ها دقیق و صحیح بودند.

در حالی که برخی از معامله گران اکنون اعتبار مدل قیمتی انباشت به جریان را زیر سوال می برند. یکی از تحلیلگرن بازار رمز ارزها به نام کاربری دیکدجار (DecodeJar) در توییتر همچنان پیش بینی میکند. که بیت کوین در چند ماه آینده از مرز 100هزار دلار عبور میکند و به گفته این تحلیلگر، قیمت بیت کوین ممکن است تا پایان سال 2022 به 250 هزار دلار هم برسد.

همانطور که عنوان کردیم، دیکدجار میگوید که بیت کوین تا 7 ژوئن (خرداد ۱۴۰۱) بر اساس امواج الیوت و سطوح اصلاحی فیبوناچی به هدف قیمتی حدود 190 هزار دلار می رسد.

دیکدجار در توییت خود هشدار داد:

پیش بینی ها تنها یک فرضیه هستد و ارزشی جز این ندارند. وقتی زمان به جلو حرکت کند. دامنه ها و دیگر شاخص های قیمتی کمک میکند. تا در زمان اوج بتوانیم با یک خروج به هنگام کار را به اتمام برسانیم.

من ترجیح میدهم که پایان روند سرمایه گذاری ام بر روی سطح ۱۹۰,۰۰۰ دلار باشد. چون با این کار احتیاط بیشتری در مدیریت ریسک خود لحاظ کرده ام.

 

مقررات ارز های دیجیتال در سال 2022


توسط دیوید لیفچیتز (David Lifchitz)، از مدیران ارشد شرکت سرمایه گذاری اگزوآلفا (ExoAlpha) نظر خود را راجع به آینده کل اکوسیستم ارزهای دیجیتال اینگونه بیان کرد:

رمز ارزها هنوز در سال 2022 وجود خواهند داشت.

این بدان معناست که دولت ها آنها را ممنوع نمی کنند.

لیفچیتز نظر خود را در خصوص دولت و قوانین مصوب آن این گونه عنوان میکند. که دولت نهادی است که اجازه نمیدهد ارز های دیجیتال از پول فیات سبقت بگیرد. آنان با ایجاد محدودیت برای این دسته از دارایی ها سعی میکنند تا قدرت گرفتن آنها را خنثی کنند. هم اکنون نیز تنها برای پر کردن خزانه های خود اجازه رشد معین به ارز های دیجیتال را داده اند.

از آنجایی که اکوسیستم دیفای (امور مالی غیرمتمرکز) به رشد و توسعه قابلیت‌های جدید ادامه می‌دهد. لیفچیتز پیش‌بینی کرد که بانک‌ها و شرکت‌های بیمه مجبور خواهند شد. برای باقی ماندن در رقابت، مدل‌های کسب‌وکار خود را با آن تطبیق دهند. در حالی که کسب‌وکارهای میانی بیشتر در معرض خطر هستند زیرا توسط دیفای از کار افتاده‌اند.

وقتی صحبت از جنونی که در فضای NFT ها (توکن غیر قابل معاوضه) به میان آید، لیفچیتز نسبت به توانایی این بخش برای ادامه سرعت رشد برق آسا خود ابراز نگرانی کرد. او به برخی از نگرانی‌های شدیدتر که ممکن است قانون گذاران در آینده با آن ها مواجه شود اشاره کرد.

لیفچیتز بیان کرد :

بازار توکن های غیر مثلی انقدر گرم است که در ذهن انسان خطا ایجاد میکند. این که این دارایی ها واقعا برای پولشویی به کار میرود یا خیر!

به لطف بانک مرکزی پول بدون هیچ راهبردی در بازار فراوان است. ماهیت پول به گونه ای است که به دنبال جایی برای خود میگردد.

در این جا توکن های غیر مثلی ممکن است مانند “حباب دات کام سال 1998″پس از رشد تصاعدی بازار سقوط ناگهانی را شامل شود.

لیفچیتز در مورد متاورس به عنوان فناوری جدید که هم اکنون در فضای فناوری اطلاعات هیاهویی به پا کرده است گفت:

این فناوری نیز بیشتر شبیه فیلم های ترسناک است. اد جامعه تلاش میکنند با پناه بردن به دنیای مجازی از دنیای حقیقی فرار کنند.

به نظر من دنیای فناوری امروز هنوز با نقطه نظر های متاورس فاصله زیادی دارد.

 

افزایش حجم ارزهای دیجیتال احتمالا ادامه خواهد داشت


با این که ارز های دیجیتال در مدت زمان اخیر روند مثبتی را در تاریخچه عملکرد خود ثبت نکرده اما به عقیده لوکاس لاگودیس (Loukas Lagoudis) که خود یکی از مدیران اجرایی صندوق دارایی های دیجیتال است بر نر مثبت خود پافشاری میکند. او معتقد است که این دارایی ها رشد بسزایی را تجربه میکند. و روند تغییرات در سال 2022 صعودی خواهد بود.

او دلیل پافشاری خود بر تغییرات روند به وضعیت صعودی در سال 2022 افزایش نرخ تقاضای مردم و پذیرش گسترده تر آنان در خصوص استفاده از ارز های دیجیتال و در ادامه پذیرش بیشتر پلتفرم های گوناگون در پنل های خود به عنوان دارایی قابل پرداخت را عنوان میکند. او میگوید که موسسات و مجموعه های بسیاری در سال میلادی جدید این دسته از دارایی ها را به عنوان ارزش معرفی میکنند.

لاگودیس در ادامه گفت:

علاوه بر این. از آنجایی که دارایی‌های دیجیتال به طور مداوم از کلاس‌های دارایی سنتی بهتر عمل می‌کنند. پیش‌بینی می‌کنیم که سرمایه‌گذاران تخصیص دارایی‌های دیجیتال را به عنوان بخشی از استراتژی مدیریت ریسک خود ببینند.

به گفته جین مارک بونفوس (Jean-Marc Bonnefous)، رئیس مدیریت دارایی در تلورین اگزوآلفا (Tellurian ExoAlpha) “به نظر می رسد. که این روند به نفع بلاک چین هایی است که بر توسعه DApp (توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز) تمرکز دارند.

بونفوس گفت که این امر نشان دهنده تغییر قابل توجهی نسبت به روند گذشته است. زیرا قبلا تمرکز بازار بیشتر بر پروژه هایی که بر روی امنیت و ذخیره ارزش به صورت غیر متمرکز کار میکردند، بود. مانند بیت کوین و حتی اتریوم.

بونفوس در ادامه گفت:

اساساً به نظر می‌رسد بازار به جای صرفاً یک بلاک چین، به‌دنبال چابکی تجاری و بهره‌وری هزینه‌هاست.

این تغییر بزرگی نسبت به سال‌های گذشته است. پیروزی ایده‌های مرتبط با فعالیت‌های تجاری احتمالاً در سال آینده هم ادامه خواهد داشت.

منبع:cointelegraph

مطالب بیشتر:


وزیر سابق بریتانیا میگوید کریپتوکارنسی یک بستر قمار بازی است/
رشد 6700 درصدی سهام یک شرکت با انجام عملیات استخراج بیت کوین
لینک دانلود فیلم “اسپایدر من” حقه ای برای استخراج ارز دیجیتال مونرو
چه شهر هایی بیشترین آمار استخراج غیر قانونی ارز دیجیتال را دارند؟
تا کنون 90 درصد از دارایی بیت کوین استخراج شده است.

نوشته های مشابه

5 1 رای
رتبه مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 نظرات
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را به اشتراک بگذاریدx